Do you remeber?

haha gud, kollade igenom datan så hittade jag massa gammal bilder och sånt. Här är en uppsats/novell  jag gjorde i höstast som jag fick VG + på eller något, kommer faktiskt inte ihåg. Men gud vad stolt jag var, höhö!´
______________________________________________________________

BÄSTA VÄN

Jag har så ont att det värker i hela kroppen. Vart är jag? Tänker jag. Jag hör mamma snyfta till mej:
- Hur mår du gumman, hur känner du dej? Jag ser att hon sitter bredvid mig. Rummet är vitt och kallt.
- Åååh, vad ont jag har, mumlar jag tyst.
- Men gumman då, jag har vart så orolig över dej. Men jag är glad att du mår bra och att allt är okej med dej nu säger hon med en ljus röst.

Mår bra är väl det sista jag gör, tänker jag. Jag vågar inte säga något högt, istället frågar jag vart jag är och hur jag har hamnat här. Jag ger mamma en förvånande blick medan hon svarar:
- Kommer du inte ihåg? Du ligger på Karolinska, vi åkte in hit inatt när grannen hittade dej igår ikväll, jag är så ledsen! Säger hon medan jag ser en tår rinna ner för hennes kind.
- Men, men... vad är det som har hänt då? Frågar jag oroligt. Plötsligt kommer det upp något i huvudet på mej och jag ser Jessicas arga ansikte komma upp som en bild framför mej. Jag blinkar till och försöker minnas... Hon som är min bästa vän, eller det var det hon var i alla fall. Usch, jag får ont i magen bara jag tänker på det. Hon skulle ju vara den sista personen i hela världen som skulle svika mej sådär, hon skulle ju finnas där för mej. Hon lovade ju det. Jag känner mej alldeles tom inuti.

Allt började med att vi skulle på fest i lördagskväll. Jag hoppade in i duschen och undertiden ringde det på dörren.
- Jag öppnar! Hör jag mamma ropa utanför badrumsdörren.
- Nämen hej Jessica ! Säger hon sedan. Elin står i duschen men du kan ju vänta på hennes rum, fortsätter hon.
- Ja, självklart, svarar Jessica snabbt. Hennes röst låter glad och uppiggande.
- Förresten, vill du ha lite te? Jag håller på att koka upp lite tevatten.
- Ja tack gärna, det låter gott.
När jag har kommit ut ur badrummet ser jag att de sitter i köket, dricker te och pratar. Man kan höra dem skratta tillsammans också.
- Hej Elin! Säger Jessica när hon har fått syn på mej.
Jag svarar henne och ler hastigt tillbaka. En timme senare är vi tre tunnelbanstationer bort, det går nästan fortare att gå men det hade vi inte lust med så som det blåser ute. Det var Erik som skulle ha fest. Alla var där, till och med Adam. När jag och Jessica kommer in i dörren så kommer Malin rusande.
- Hej!! Säger hon.
- Hej hej ,säger jag och suckar lite.
Malin är så överdriven, hon ska alltid vara så på och jobbig. Det har jag verkligen inte något jag har lust med ikväll. Vi står och småpratar ett tag. Sedan säger hon:
- Men Elin, vadf*n tror du att då går och håller på med!?
- Jag förstår absolut ingenting. Vad är det jag har gjort?
- Det vet du bäst själv, fräser Malin ivrigt.
Jag tittar på Jessica och ger henne en snabb och undrande blick, men hon bara tittar ner i golvet.
- Jessica har berättat allt, ja du & Adam.
- Jag och Adam, vadå jag och Adam? Jag blir förvirrad medan jag får en klump i magen.
- MEN JA! Ni var ju igår plus att du hänger efter honom som ett djur! Säger Malin kaxigt
- Igår?! jag var bara hemma, jag och mamma. Vi satt och kollade på film hela kvällen!!! Jag svär, jag har absolut inte vart med Adam igår fråga honom själv säger jag irriterat. Varför håller de på såhär för? Vad har jag gjort dem egentligen, varför skulle Jessica ens gå och hitta på något dumt som det här?
- Yeah right, säger Malin sedan och himlar med ögonen.
- Men Jessica vad f*n går du runt och snackar så mycket skit för? Både du och jag vet att jag inte var med Adam igår, vi pratade ju i telefonen!!
- Alltså ljug inte,  det är faktiskt inte mitt fel att du ligger med hela Stockholm, säger hon sedan. Varför håller hon på såhär, jag var ju faktiskt bara hemma igår. Jag och mamma.
Just nu är jag bara så sårad och arg att jag inte ens orkar tänka längre, jag går där ifrån medan jag hör dem skratta åt mej samtidigt som dom kallar mig h*ra. Okej, bara för att jag tappade min oskuld tidigt behöver jag ju inte vika ut mej för det?

Precis när jag ska sätta på mej jackan och gå ifrån festen känner jag att någon knackar mej på axeln.
- Hej Elin! Kul att se dej.
Innan jag ens hinner vända mej om får jag en stor kram... Va!? Adam! Gud vad fin han är ikväll tänkte jag, med sitt bruna hår och sina bruna ögon. Ja! Jag är kär men det behöver ju inte betyda att Malin och Jessica har rätt, jag menar Adam och jag har ju bara pratat... Vi har ju aldrig gjort något fysisk.
- Hallå? Säger han sedan.
- Oj.. Öh, hej! Svarar jag honom. Han bara flinar åt mig och säger:
- Du ska nog inte dricka mer du börjar se lite vinglig ut... Ska jag följa dej hem? Frågar han. Jag bara ler, jag är glad över att se honom.
- Mmm, ja tack gärna, säger jag sedan.
En halv timme senare är vi utan för min port, även fast jag fortfarande är sjukt irriterad på Malin och Jessica så känns allt mycket bättre nu när jag är med Adam.
- Tack för att du följde mej hem, säger jag nervöst
- Rent nöje, säger han medan han lutar sej fram mot mej och fortsätter:
- Gud! Vad fin du är Elin. Jag menar verkligen det.
- Hihi, tack! Säger jag ännu nervösare och bara ler
Han kysser mej och går där ifrån.

En timme senare ligger jag i sängen och funderar på allting, det känns jobbigt att Malin är sur och Jessica med för den delen... Jag kan inte somna heller, så jag bestämmer mej för att gå ut och ta en Cigg. Gud vad kallt det är ute! Det märks verkligen att hösten börjar falla in och att sommaren är över. Plötsligt hör jag en mörk röst säga:
- Vi såg er. Jag vänder mej om & får se bimbo-Sofie, bakom henne står Rosanna, Matilda, Malin och Jessica. Jag får en klump i magen och känner att jag ramlar bakåt. Det var Malin som slog ett hårt slag mot min tinning. Gud så ont det gjorde! Samtidigt som jag ligger där på marken känner jag hur de sparkar mot magen och säger dumma saker, jag ser också Jessicas ansikte, hon nästan skrattar... Jag försöker ställa mej upp, men det går inte. Jag torkar bort blodet jag som rinner ner för mitt ansikte. Det går inte att göra motstånd, de är så mycket starkare än jag. Helt plötsligt blir allting svart...

... det var allt jag kommer ihåg av kvällen och nu ligger jag här ensam. Helt ensam för mamma gick precis ner för att köpa kaffe. Det är någon som knackar på dörren och den öppnas, det är Jessica. Hon har gråtit, det ser man helt klart, hon är helt svart under ögonen sedan säger hon:
- Förlåt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

skit bra ju =D

2009-06-05 @ 21:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0